Haastamme Suomen! Matkailun sähköisen liiketoiminnan panostukset järkevään kasvuun 
Yhteistyössä ToolBox -travel marketing & consulting
 
Torstai 18.1.2018 kello 11.15-12.00

Digitalisaatio muuttaa maailmaa kiihtyvällä vauhdilla – ja ravistelee tullessaan vanhoja liiketoimintamalleja ja toimintatapoja. Suuri osa matkailijoista etsii ja varaa matkoja online. Kuitenkin tuore tutkimus kertoo, että digitalisaatiokehitystä jarruttaa Suomessa riskejä karttava yrityskulttuuri. Tehokkuutta haetaan kulukuurien kautta. Pienin askelin tapahtuva innovaatioiden hyödyntäminen on vallalla, jolloin pieniä hankkeita voi olla vireillä liikaa. Pääisimmekö parempaan lopputulokseen valitsemalla rohkeasti pari aihekokonaisuutta, joihin panostetaan kunnolla? Mitä käytännönratkaisuja tuovat tilaisuuden puhujat?

 

Ilmoittautuminen

Seminaari on maksuton ja siihen voi ilmoittautua TÄSTÄ.

 

Asiasta keskustelemassa ja oman ehdotuksensa kertomassa ovat


Helena Egan
, Planet Egan Ltd, on pitkään ollut yksi matkailualan vaikuttajia globaalilla tasolla. Hän on suosittu puhuja sekä panelisti eri matkailualan tilaisuuksissa. Helenalla olla on laaja kontaktiverkosto niin täällä Suomessa kuin ulkomailla. Helena Egan on erikoistunut mm. matkailun sähköiseen liiketoimintaan. Monille hän on tuttu TripAdvisorista, jossa hän vastasi liiketoimintasuhteista globaalilla tasolla useita vuosia. 



Johanna Heinonen, Haaga-Helia ammattikorkeakoulu. Hän vastaa Haaga-Helian Matkailun sähköisen liiketoiminnan kurssista ja on toiminut myös alueellisissa matkailuhankkeissa digitalisaation parissa. Johanna Heinonen tuottaa omia sosiaalisen median kanavia ja sen lisäksi seuraa niitä aktiivisesti. Hän on myös ylläpitää mielenkiintoista Digipreacher-blogia, joka nähtävillä Facebookissa.

 


Juho Pesonen, Itä-Suomen yliopisto ja Matkailun verkostoyliopisto. Hän vastaa matkailun sähköisen liiketoiminnan tutkimuksesta. Hän johtaa myös maisteritutkinto-ohjelmaa, joka keskittyy matkailumarkkinointiin ja johtamiseen. Tässä ohjelmassa keskeistä on myös viestintäteknologian hyödyntäminen. Juho Pesosen omissa tutkimuksissa online-liiketoiminta, datapohjainen tutkimus eri metodeineen on keskeistä. 


Antti Huttunen,” Retkipaikka syntyi yhden miehen unelmasta. Vuonna 2011 mielessäni jäsentyi visio siitä, millainen ulkoilu- ja retkeilypalvelu Suomesta puuttui. Seuraavana keväänä perustin Retkipaikan. Nyt se on sadan tekijän ja miljoonan käyttäjän verkkoyhteisö, joka tekee mahdottomasta mahdollista. Minä olen tuo mies, Retkipaikan perustaja.”

 


Keskustelua juontaa Kari Halonen, joka on ToolBox –travel marketing & consulting –yrityksen toimitusjohtaja. Hänellä on yli 30 vuoden kokemus matkailumarkkinoinnista ja yritys tarjoaa erilaisia matkailun sähköisen liiketoiminnan ratkaisuja niin kansallisesti kuin globaalistikin.