Brändillä mainetta ja mammonaa
Perjantaina 12.30-13.45

Seminaarin sisältö on osittain englanniksi / seminar is partly in english.

Seminaarin kulku

12.30 Peter Jordan, Senior Tourism Analyst of TOPOSOPHY, a rapidly growing European place branding agency, will give an introduction to branding in the travel industry and why it matters so much today. We often think of companies having brands, but individuals-especially Millennial aged consumers- have them too. In this opening presentation Peter will examine the concept of branding from every angle and explain how the travel industry will increasingly have to adapt in order to appeal to this dynamic and very diverse consumer group.

12.45 Anu Nylundin case henkilö-brändäys: jos oppii markkinoimaan oman osaamisensa, osaa markkinoida ja myydä paljon muutakin.

13.00 Eeva Kovanen kertoo puheenvuorossaan vuonna 1978 perustetun Kovasen kehityksestä yhden taksin yrityksestä kuljetuspalvelukonserniksi, asiakaslähtöisyyden ja laadun tärkeydestä palveluyritykselle sekä brändin kehittämisen merkityksestä muuttuvassa liiketoimintaympäristössä.

13.15 Pekka Vihman puheenvuoro: Jos uskaltaa brändätä yrityksen luksus-palvelujen tarjoajana, uskaltaa mitä vaan!

13.30 Yleisön kysymykset


Ilmoittautuminen

Seminaari on maksuton ja siihen voi ilmoittautua TÄSTÄ.

Puhujien esittelyt

PeterJordan4_PS_AMS.jpg
Peter Jordan has emerged as one of the travel industry’s leading specialists on Millennial consumers and their effect on the dynamics of global tourism. He is a keen follower of tourism trends and works extensively in industry education and forward-planning for destinations and travel brands around the world. Peter is a Millennial traveller himself and has visited over 40 countries, researching and observing the ways in which his generation is changing the travel industry and how the travel industry can capitalise on those changes.
Originally from the UK, Peter has worked for the UN World Tourism Organization in Madrid as well WYSE Travel Confederation in Amsterdam. Today, as a consultant Peter carries out research at the cutting edge of the tourism sector: on Millennials, the sharing economy, the challenge of ‘overtourism’ and the rise of outbound travel from the emerging markets. Peter is based in Amsterdam and is applying his knowledge through a range of projects led by Toposophy, an integrated destination marketing agency that assists destinations and travel brands to meet the needs of the next generation of travellers.

 

Anu Nylund.jpg
Anu Nylund on yli 20 vuotta matkailualan monipuolisissa tehtävissä työskennellyt, vastuulliseen matkailuun, matkailukoulutukseen ja Espanjaan erikoistunut alan ammattilainen. Koulutukseltaan Anu Nylund on Yhteiskuntatieteiden maisteri matkailututkimus pääaineena, kasvatustiede pitkänä sivuaineena. Tällä hetkellä Anu työskentelee matkailukoulutuksen kehittämispäällikkönä ja Helsinki- oppaana sekä johtaa Rakkauden metsä, Matkailuakatemia ja YritysLab Finland – kehittämishankkeita.

 

Eeva Kovanen.jpg
Eeva Kovanen toimii Kovanen-kuljetuskonsernissa myyntijohtajana sekä konsernin hallituksen jäsenenä. Turun kauppakorkeakoulussa opiskellut Eeva siirtyi perheyrityksen palvelukseen kymmenen vuotta sitten ja on ollut siitä lähtien aktiivisesti mukana kehittämässä kuljetusyritystä kohti entistä kokonaisvaltaisempaa asiakaspalvelukonsernia. Kovanen tarjoaa sekä taksi- että tilausajopalveluita ja on alallaan Suomen suurin täyden palvelun henkilökuljetusyritys. Alan brändijohtajalla fokus on tiiviisti laadussa ja asiakaslähtöisyydessä sekä odotettavissa olevan liikennelakimuutoksen myötä myös uusissa toimintamahdollisuuksissa. Kovanen on Suomalainen perheyritys ja Mercedes-Benz FleetPartner -merkkien sekä ISO14001-ympäristösertifikaatin haltija.

 

Pekka Vihma.jpg
Pekka Vihma on Vanajanlinna Groupin toimitusjohtaja, joka on tehnyt hämmästyttävän monipuolisen ja vaikuttavan uran matkailualalla. Ennen 18 vuotista uraa hotellikonsernissa Pekka Vihma on ehtinyt tehdä töitä  lasketteluopettaja ja hiihto-oppaana, Suomen hiihtokeskusyhdistyksen ensimmäisenä toiminnanjohtajana, Vuokatin Katinkullan rakennus- ja  starttivaiheen johtajana ja  mainostoimiston omistajana. Leimaa-antava piirre Pekka Vihman uralla on ollut uuden luominen ja rohkeus tarttua Suomen mittakaavassa poikkeuksellisen suuriin haasteisiin. Vanajanlinna Group lienee Suomen ainoa matkailuyritys,  joka on profiloitunut luksus-palveluita tuottaviin konsepteihin. Vanajanlinna Groupiin kuuluvat Suomen suosituimpiin ja pidetyimpiin  kokous- ja perhejuhlapaikkoihin kuuluva Vanajanlinna ja sen yhteydessä oleva Linna Golf,  Lahdessa sijaitseva Mukkulan Kartano, ja merkittävä osa Tahko Spa:sta huoneistoineen, liikuntahalleineen ja kokoustiloineen.  Vanajanlinna Catering hoitaa monen ison tapahtuman kuten Pori Jazzin ja Jyväskylän suurajojen ravitsemispalveluita ja uutuutena yhtiö on lanseerannut markkinoille PopUpHotel.fi -konseptin.